Ahad, 25 Julai 2010

Gluta White InHealty White

Gluta White InHealty White:Semenanjung RM 75/Sabah & Sarawak RM 80
Baca Lagi



RAMUAN AKTIF:
Dextrose, lyco tomato, astaxanthin, ekstrak goji, ekstrak aloe vera, ekstrak grape seed, ceri acerola, maltodextrin, gluthathione, ekstrak buah delima & ekstrak stevia.
PEMBUNGKUSAN:
3g pak serbuk dalam uncang aluminium.
INDIKASI:
Makanan khasiat untuk kesihatan untuk wanita dan lelaki.
PENYEDIAAN:
Tuang 1 uncang ke dalam mulut dan minum segelas air biasa atau jus buahan. Disarankan mengguna 2 uncang sehari (pagi dan malam).
PERHATIAN:
Disimpan di tempat yang sejuk dan kering pada suhu bawah 30oC. Jauhi dari kanak-kanak.
KEBAIKAN RAMUAN:
KOLOSTRUM
Satu kebaikan kolostrum ialah ianya adalah terhasil dari susu lembu, sejenis makanan kesihatan semulajadi. Ia mengandungi formula lengkap seperti vitamin-vitamin penting, asid-asid lemak penting, asid-asid amino, factor imunisasi dan juga factor pertumbuhan. Colostrum merupakan ciptaan semualajadi, sebahagian dari susu ibu yang membantu sikecil untuk membesar kuat dan sihat.
Susu awal lembu yang mengandungi kolostrum, telah digunakan manusia seluruh dunia, sepanjang zaman untuk memperkuatkan lagi daya ketahanan badan dari jangkitan penyakit. Pada waktu yang sama, ia merupakan sejenis permakanan tambahan semulajadi yang lengkap.
Satu lagi kebaikan kolostrum ialah ia begitu terkenal dalam sejarah sebagai agen yang membantu tubuh melawan serangan selsema dan juga jangkitan. Kolostrum juga mampu meransangkan lagi sistem daya ketahanan badan. Ramai juga yang menggunakan kolostrum untuk membantu mereka dalam berdiet dan juga bina badan. Kolostrum banyak digunakan dikalangan ahli sukan dan juga untuk mereka yang berusaha untuk awet muda. Di dalam tahun 1940an, kegunaaan kolostrum menjadi begitu terkenal dikalangan mereka yang menghidap rheumatoid arthritis (sejenis sakit sendi dan tulang) dan juga penyakit-penyakit yang berkaitan dengan penambahan usia.
ASTAXANTHIN
Astaxanthin ialah sejenis carotenoid yang berantioksidan, dan mempunyai sifat-sifat yang hamper serupa dengan betacarotene. Ia bertanggungjawab kepada terjadinya warna merah pada ikan salmon, ikan trout, udang, ketam dan juga pada beberapa jenis algae termasuk Haematococcus pluvialis.
Astaxanthin mempunyai 6 sifat biologi iaitu; pro-vitamin A, aktiviti anti-bengkak, pengubah respon biologi, laluan bagi penghalang darah ke otak, laluan bagi penghalang darah ke retina, dan anti-oksidan.


  • Pro-Vitamin A mengurangkan ketegangan dan keletihan mata, myopia, hyperopia, cataracts (selaput maya), dan arteriosclerotic.


  • Anti bengkak adalah lawan kepada berbagai jenis kanser termasuk kanser payu dara, perut, hati dan tali perut.


  • Pengubah respon biologi bertindak sebagai pengubat alegi, atopia dan SLE.


  • Laluan bagi penghalang darah ke otak mengurangkan cerebral-infarction dan dementia.


  • Laluan bagi penghalang darah ke retina mengurangkan cataracts dan arteriosclerotic retinopathy.


  • Antioksidan
Sebagai anti-oksidan, Astaxanthin membantu mengubati masalah seperti hypertension, kencing manis, hypercholesterolemia, arteriosclerosis, beberapa jenis kanser dan juga permasalahan kulit. Astaxanthin bertindak sebagai antioksidan dengan menghapuskan radikal bebas, memperbetulkan bentuk oksigen yang kurang sempurna, dan menghentikan tindakbalas negatif. Ia juga mempunyai aktiviti anti-oksidan tertinggi jika dibandingkan dengan carotenoids yang lain.Dalam satu kajian vivo yang dijalankan dalam tahun 1997 oleh Nutrion/Foods Society mendapati yang Astaxanthin mengawal pengoksidaan LDL dengan efektif sebanyak dos 3.6 mg/sehari setelah 60 minit memakannya. Astaxanthin juga mempunyai effek pengawal-kimo kepada beberapa jenis kanser.
Sebagai pemakanan tambahan, Astaxanthin boleh digunakan untuk menguatkan lagi daya ketahanan (imunisasi) badan, mengelakkan kerosakkan mata dengan melindungi retina dari kerosakan oksida dan juga mengawal tubuh dari mengalami kelesuan otot (bagi mereka yang meningkat umur). Ia juga boleh membantu mengurangkan tekanan oksidatif pada penyakit-penyakit seperti Alzheimer’s, Parkinson’s dan juga kecederaan berkaitan dengan saraf tunjang. Sebagai pemakanan tambahan, Astaxanthin juga boleh mengelak berlakunya pengoksidaan pada LDL cholesterol dan juga menaikkan pengeluaran HDL cholesterol. Astaxanthin juga mampu menambahkan tenaga, metabolisma dan daya ketahanan (endurance), dan ia adalah tidak mutajenik dan tidak toksik.
Pigmentasi pada kulit yang menyebabkan jeragat dan kulit bercapuk. Adalah disebabkan oleh penghasilan melanin yang terlalu tidak teratur. Telah diketahui yang mengurangkan aktiviti tyrosinase boleh mengurangkan masalah pigmentasi. Semua ini boleh dicapai jika pengeluaran tyrosinase boleh dikawal.
Pigmentasi juga boleh dikawal dengan menghalang auto-oksidasi dopa (sejenis asid amino) dan menyekat reaksi radang seperti erythema yang berlaku berikutan iradiasi UV. Ejen pemutih kulit seperti Arbutin, asid Kojic and asid Ascorbik mampu mengawal sintesis bahan tyrosinase. Kajian ini dilakukan untuk membanding keberkesanan Astaxanthin dengan ejen pemutih kulit yang lain.
EKSTAK BIJI ANGGUR
Sejak awal zaman, para cendiakawan Yunani telah mengetahui serta memuji kuasa pemulihan penyakit kulit dan mata yang terdapat pada biji anggur. Pada masa yang sama, biji anggur juga terkenal dengan sifatnya yang membawa kelegaan: menghalang barah dan penyakit kardiovaskular, mengurangkan alahan (allergies), ulser, selaput mata(cataracts), dan juga dipercayai membantu proses awet muda.
Biji anggur mengandungi OPC (oligomeric proanthocyanidins), sejenis antioksidan yang kuat, lebih kuat dari vitamin C, E dan betacarotene. Doktor mengesyorkan penggunaan antioksidan ini untuk membantu mengurangkan masalah pengaliran darah’ contohnya kencing manis, kejang otot, vena varikosa, senggal tangan dan kaki dan juga mati pucuk.
Ekstrak Biji Anggur ini mampu menahan sakit yang disebabkan oleh prostaalandins, unsur yang menyebabkan permasalahan endometriosis. Ekstrak Biji Anggur juga mampu menembusi sel-sel badan, termasuk sel-sel otak untuk menghalang kerosakan akibat kesosakkan radikal bebas. Berikut adalah sebahagian fungsi Ekstrak Biji Anggur; menghalang berlakunya penyakit jantung, mengurangkan kerosakkan fibromylagia, mengelak berlakunya barah, melawan penyakit kulit seperti psoriasis dan eczema, melambatkan lagi proses kelemahan otot dan cataract, dan mengurangkan berlakunya alahan.
EKSTRAK SERBUK ALOE VERA
Rekod-rekod sejarah ada menunjukkan yang tamadun Mesir dari 550BC telah menggunakan aloe untuk mengubati penyakit kulit. Orang-orang Yunani purba juga mengetahui akan khasiat aloe dalam bidang perubatan. Buktinya ialah dengan tertulisnya kebolehan aloe untuk mengubati luka dan jangkitan-jangkitan kulit oleh Pliny (23-79 Sebelum Masehi) dan Dioscorides (Abad Pertama Sebelum Masehi).
Gel lutsinar dari daun muda aloe vera telah digunakan beribu-ribu tahun untuk mengubati jangkitan-jangkitan kulit dan beberapa jenis penyakit berkenaan dengan kulit. Disamping itu, ia juga sudah sekian lama digunakan untuk mengubati beberapa jenis penyakit, khasnya yang berkaitan dengan sistem penghadaman, mengubati luka, kulit terbakar dan beberapa penyakit kulit lain. Aloe juga digunakan untuk mengubati penyakit yang berkaitan dengan hati. Dalam peubatan tradisional, cecair lekit (kemudian dikeringkan) yang didapati dari bahagian dalam daunnya boleh dimakan sebagai ubat pelawas.
LYCO TOMATO
Menurut Institut Barah Kebangsaan, terdapat cukup bukti bahawa mereka yang memakan jumlah tomato atau produk tomato yang banyak dapat menurunkan risiko penyakit barah pada postrat, paru-paru dan perut. Terdapat juga beberapa bukti yang mereka yang makan banyak tomato juga boleh mengurangkan risiko barah pada pankreas, colorectal, esofogus, oral, payu dara dan tulang servik.
Persetujuan pendapat mendapati yang lycopenes, bioflavonoids adalah berkait rapat dengan beta karotin. Ini bermaksud kehadiran kedua-dua ajen melawan barah pada tomato.Ketika memasak, lycopenes dibebaskan dari tomato. Oleh itu kajian mendapati yang kemujaraban lycopene dalam tomato akan menjadi lebih tinggi jika tomato itu dimasak, dibandingkan dengan dimakan mentah. Dengan sedikit minyak, seperti terdapat pada pizza atau sos tomato, mampu menambahkan lagi daya perlindungan yang dihasilkan.
Kajian juga mendapati yang memakan tomato atau produk tomato, yang mengandungi lycopene, mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular.
Tomato mampu mencernakan lemak haiwan didalam makanan seperti mentega, keju, daging, dan berbagai makanan bergoreng. Oleh itu, ia dapat mengawal saluan-saluran darah dari menjadi keras. Tomato juga amat berguna untuk mengurangkan tekanan darah tinggi, risiko yang amat tinggi untuk terjadinya sakit jantung dan serangan angin athmar. Lycopene yang terdapat dengan banyak sekali dalam tomato merah, ialah sejenis anti-oksidan yang sangat mujarab. Kajian juga mendapati yang lycopene adalah sukurang-kurangnya lua kali ganda lebih mujarab sebagai lo-carotene yang melindungi lymphocytes darah dari kerosakkan radikal NO2.
Lycopene didapati boleh mengurangkan oksidasi LDL dengan lebih efektif dibandingkan dengan beta-carotene. Ahli-ahli sains juga mendapati yang kombinasi lycopene dan vitamin E menghalang oksidasi LDL jika dibandingkan bila kedua-duanya digunalan berasingan.
Kajian perubatan mendapati orang-orang Lithuania yang mengalami kadar kematian tinggi akibat sakit jantung mempunyai tahap darah lycopene yang rendah.
Menurut Micheal Aviram dari Techion Faculty of Medicine dan Rambam Medical Centre of Haifa, Israel, “Saya sangat mengesyorkan yang manusia menambahkan lycopene tomato semulajadi dalam jumlah permakanan mereka. Ataupun menambah permakanan tomato, sumber-sumber tambahan semulajadi atau membeli produk makanan yang menggunakan lycopene sebagai zat tambahan. Faedah dan kebaikan lycopene kepada jantung manusia adalah sudah terbukti amat luarbiasa.”
EKSTRAK SERBUK BIJI ANGGUR
Sejak awal zaman, para cendiakawan Yunani telah mengetahui serta memuji kuasa pemulihan penyakit kulit dan mata yang terdapat pada biji anggur. Pada masa yang sama, biji anggur juga terkenal dengan sifatnya yang membawa kelegaan: menghalang barah dan penyakit kardiovaskular, mengurangkan alahan (allergies), ulser, selaput mata(cataracts), dan juga dipercayai membantu proses awet muda.
Biji Anggur mengandungi OPC (oligomeric proanthocyanidins), sejenis antioksidan yang kuat, lebih kuat dari vitamin C, E dan betacarotene. Doktor mengesyorkan penggunaan antioksidan ini untuk membantu mengurangkan masalah pengaliran darah’ contohnya kencing manis, kejang otot, vena varikosa, senggal tangan dan kaki dan juga mati pucuk.
Ekstrak Biji Anggur ini mampu menahan sakit yang disebabkan oleh prostaalandins, unsure yang menyebabkan permasalahan endometriosis. Ekstrak Biji Anggur juga mampu menembusi sel-sel badan, termasuk sel-sel otak untuk menghalang kerosakan akibat kesosakkan radikal bebas. Berikut adalah sebahagian fungsi Ekstrak Biji Anggur; menghalang berlakunya penyakit jantung, mengurangkan kerosakkan fibromylagia, mengelak berlakunya barah, melawan penyakit kulit seperti psoriasis dan eczema, melambatkan lagi proses kelemahan otot dan cataract, dan mengurangkan berlakunya alahan.
EKSTRAK GOJI
Dikenali sebagai wolfberry, tanaman ini berasal dari Asia. Goji telah digunakan sejak berkurun lamanya. Khasiatnya ialah membina tenaga dan menguatkan usia. Goji Berry yang mustajab ini mengandungi bebagai-bagai amino asid semulajadi yang berkhasiat, kalsium, potassium, besi, zink, selenium, Vitamin B-2, Beta karotin, Lycopene dan banyak lagi yang boleh memberi anda tenaga untuk anda berasa kuat sepanjang hari.


  • Menambah stamina and kesegaran badan


  • Menguatkan system ketahanan


  • Memberi keyakinan kesihatan


  • Mempunyai jumlah anti-oksida yang tinggi
Goji (wolfberry) terkenal dengan anti-oksidan dan juga sokongan kepada daya ketahanan. Ada yang berpendapat yang goji yang dihasilkan dari kawasan tertentu mempunyai kahsiat yang lebih tinggi dari yang lain. Penyelidik-penyelidik Cina telah lama mendapati yang goji mempunyai kandungan polysaccharides yang memainkan peranan yang penting dalam membuktikan buah ini menambahkan daya ketahanan sipemakan.
Pada ketika ini, satu khasiat yang terbukti dari buah goji ialah kesihatan mata. Goji mengandungi tahap zeaxanthin (sejenis nutrien) yang tinggi. Bersama dengan lutein, kedua-duanya memainkan peranan penting dalam memastikan kesihatan mata yang optima. Disyorkan disini, selain dari memakan goji sahaja, adalah digalakkan untuk memakan jenis beri (berry) yang berlainan seperti – cranberry, blueberry ,strawberry dan lain-lain. Ini adalah untuk mendapat khasiat berbagai jenis phytonutrients.
GLUTHATHIONE POWDER
Kajian makmal mendapati yang gluthathione mempunyai potensi melawan hampir kesemua jenis penyakit, khasnya yang berkaitan dengan proses penuaan kerana kerosakkan radikal bebas adalah penyebab utama kepada penyakit-penyakit jenis ini.
Pada amnya, mengambil glutathione dalam sukatan yang berpatutan adalah selamat. Namun begitu, bagi mereka yang mengalami alahan pada protin susu atau yang baru melalui pembedahan pemindahan organ, ia tidak digalakkan. Disebalik kebimbangan mengambil gluthathione, satu kebaikannya ialah bagi mereka yang mengidap barah.
Mempunyai sifat anti-oksidan yang kuat, gluthathione mampu menolong menjalankkan sel dengan lancar. Ia juga membantu hati membersihkan bahan kimia yang asing bagi tubuh kita seperti dadah dan kotoran. Gluthathione adalah sangat menarik. Ia adalah molekul yang sangat kecil, dikeluarkan oleh badan dan terdapat pada setiap sel. Ia dianggap sebagai anti-oksidan yang paling penting didalam tubuh kerana ia terdapat pada setiap sel.
Antioksidan yang paling diketahui ramai ialah vitamin C dan E. Keduanya kita sudah sedia tahu asangat npenting untuk kesihatan kerana mampu mengawal radikal bebas yang boleh terbina di dalam sel dan mengakibatkan kerosakkan. Oleh kerana gluthathione wujud di dalam sel, ia adalah dalam posisi terbaik untuk mengawal radikal bebas. Gluthathione juga mampu menggalakkan kesihatan kerana ia terdapat dalam semua sel, termasuk sel dari system daya ketahanan badan, yang tugasnya ialah melawan jangkitan dan penyakit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan